حمل بار و اثاثیه از مشهد به تهران



سال ها پس از اختراع ماشین لباسشویی هنوز هم شستن انواع لباس ها دردسر های خاص خودش را دارد. نیازی به مرور خاطرات مشترك عوض شدن رنگ لباس ها بعد از خروج از لباسشویی یا پوسیده شدن بعضی از آنها نداریم. اما چرا در عصر تكنولوژی هنوز هم ما نمی توانیم با خیال راحت به لباسشویی و شوینده ها اطمینان كنیم؟

پاسخ سوال بالا ساده است. لباس های ما از یك خانواده (جنس) نیستند. پس باید با هركدام بنا بر شخصیت خودش رفتار نمود. به عنوان مثال ممكن است پارچه ای با آب سرد تمیز ولی با آب گرم پوسیده شود ولی نوع دیگری از پارچه دقیقا برعكس این عمل كند. در كمتر از چند دقیقه و با مطالعه ی ادامه ی این مقاله اطلاعات كاملی راجع به نحوه ی صحیح شستن انواع پارچه به دست آوردید.

پشم

آب گرم به الیاف لباس های پشمی آسیب می زند و در باعث آب رفتن آنها می شود. برای شستشوی لباس های پشمی از روش شستشو با دست و از آب سرد كمك بگیرید. برای خشك كردن این نوع لباس ها هم بهتر است از هوای آزاد كمك بگیرید.

كتان (كتان نخ)

"كتان" الیافی طبیعی است كه كاربرد فراوانی در صنعت پوشاك دارد. این نوع پارچه با توجه به میزان تراكم نخ به كار رفته بین 5 تا 10 سانت آبرفت (از طول) خواهد داشت. نكته ی بسیار مهم در مورد شستشوی كتان نخ ها كه باید مورد توجه قرار گیرد این است كه دشمنی دیرینه ای بین این نوع پارچه و پودرهای شستشوی چهار آنزیم وجود دارد. این نوع پودرها به تار و پود پارچه آسیب جدی وارد كرده و باعث پوسیدگی شدید آن می شوند. بهترین جایگزین برای پودرهای شوینده، مایع لباس شویی می باشد.

هرچند در درجات بالاتر آب هم مشكلی برای كتان نخ ها پیش نمی آید، اما پیشنهاد می شود برای شستشو از آب سرد استفاده شود. برای اتو كشی این نوع لباس ها هم سعی كنید آنها را پشت و رو كنید و در اصطلاح از داخل اتو شوند. اگر اتوی بخار در دسترس تان نیست می توانید از اسپری آب قبل از اتو زدن استفاده كنید و یا اینكه بعد از خروج از لباسشویی زمانی كه لباس هنوز نم دارد، اتوكشی را انجام دهید. نمونه های مختلف این نوع پارچه را هم می توانید در سایت گلاره در بخش كتان نخ ایرانی، كتان نخ ترك، كتان نخ ژاپنی و قسمت كتان نخ تایلندی مشاهده كنید.

نخ

اگر دوست ندارید پس از شستشوی شلوارتان، یك شلوارك تحویل بگیرید پس برای این جنس از لباس ها هرگز از آب گرم استفاده نكنید. به دلیل مرغوبیت الیاف نخ، این نوع پارچه در اكثر نقاط دنیا و در هر نوع آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه میزان آبرفت این پارچه بیشتر باشد، نشان از طبیعی بودن و درصد پایین الیاف مصنوعی به كار رفته شده دارد.

موضوع بعدی نوع خشك نمودن این لباس ها می باشد. لباس های نخی همانطور كه با آب گرم رابطه ی خوبی ندارند، با حرارت بالا هم دارای مشكل هستند. پس در صورت استفاده از خشك كن ها، از درجات پایین اسفاده كنید.

نكته ی بسیار مهم در خرید و استفاده از پارچه های نخی كه باید مد نظر قرار دهید این است كه در صوتی كه می خواهید آبرفت پارچه قبل از دوخت انجام شده و رنگ آن هم ثابت بماند، به مدت یك شب تا صبح پارچه را در آب نمك بخوابانید. پس از آبكشی پارچه دیگر تغییری نخواهد نمود.

كشمیر

در مقاله ای جدا به طور مفصل به كشمیرها پرداختیم كه برای مشاهده می توانید اینجا را كلیك كنید. اما اگه به طور خلاصه بخواهیم مروری دوباره داشته باشیم باید گفت كه كشمیرها هم با ماشین لباسشویی و پودرها میانه ی خوبی ندارند. با كمك دست و آب سرد و كمی مایع لباسشویی و یا حتی شامپوی بچه می توانید این نوع پارچه را بدون آسیب، تمیز نمایید. برای خشك كردن هم به هیچ وجه چلانده و آویزان نشود. فقط كافیست اندكی سنگینی خیسی آن گرفته شده و روی سطح صافی پهن شود. كارهای زیبای كشمیر كه اتفاقا مخصوص همین فصل پاییز هم هستند را می توانید در بخش پارچه های لباسی ببینید.

ابریشم

برعكس پارچه هایی كه تا اینجا توضیح داده شد، ابریشمی ها را باید با آب گرم شست. برای تمیز كردن این پارچه از روش شستن با دست استفاده كنید و برای شوینده از صابون. نكته ی قابل توجه در مورد این پارچه بعد از شستشوست كه نباید چلانده شود. فقط به میزانی كه سنگینی پارچه خیس گرفته شود فشار كافی ست. نكته ی آخر اینكه در صورتی كه لباس ابریشمی شما رنگ شده باشد، برای تمیز شدن (با توجه به لیبل لباس) ممكن است به خشكشویی احتیاج داشته باشد. برای اتو كشیدن هم بهترین روش، اتو كشیدن در حالت مرطوب و درجه مخصوص لباس های ابریشمی می باشد.

بخش دوم این مقاله را از اینجا می توانید مطالعه نمایید.

ضمانت بازگشت 7 روز
ارسال کالا به تمام نقاط ایران
24 ساعته

دسته بندی محصولات

اطلاعات تماس

تهران بازار بزرگ کوچه علی ابادی سرای دستمالچی جدید طبقه اول پلاک 162
۰۹۱۲۰۲۹۶۰۵۸ ** 02155630274
info@golareh-cloth.ir

نماد اعتماد الکترونیکی


نماد کد ساماندهی

logo-samandehi
Copyright © golareh-cloth.ir 2018